De dames Vol & Voller gaan uit eten: Café Cami
U liet ons massaal weten dat u ons gemist heeft in de vorige editie van KonkreetNieuws. Dat doet ons goed. Wij u ook trouwens. Helaas waren de Dames de hort op.
U liet ons massaal weten dat u ons gemist heeft in de vorige editie van KonkreetNieuws. Dat doet ons goed. Wij u ook trouwens. Helaas waren de Dames de hort op.
En zo togen de dames Vol en Voller naar restaurant Tiflis, gelegen in de korte Weimarstraat. Tiflis is – voor mensen die tijdens de aardrijkskundeles vooral naar buiten keken – de hoofdstad van Georgië. Mevrouw Vol schiet er direct van vol.
‘Den Haag, de weduwe van Indië ben jij’, zong Wieteke van Dort zo mooi. Inderdaad, de meeste Indiëgangers streken na de oorlog hier neer. En ze namen hun eten mee. Dus wat is er Haagser dan Indisch eten? De Dames gingen op zoek en kwamen een oude parel tegen: Bogor.
Eigenlijk heet hij Arslan, maar iedereen kent hem als Franco, van Pizzeria Etna/De Buurman in de Chasséstraat. Als trouwe lezer van ons restaurant-rubriekje weet je dat wij zelden uitweiden over wat er nu precies allemaal op het bord ligt.
Niet dat er leeuwen en giraffen in Eritrea in het wild rondlopen, maar de zaak hangt er vol mee. De Dames eten deze keer bij Finjal in de Weimarstraat. Tot voor kort heette dat het Oostafrikaans Eethuisje en dat staat nog steeds half verbleekt op de gevel.
Het toeval wil dat de dames Vol & Voller een paar weken geleden al los van elkaar hebben gegeten bij het nieuwe Flora, boven in de oude gemeentelijke telefooncentrale. We kwamen tot precies hetzelfde oordeel. Flora is een fantastische plek en heeft geweldig personeel.
De Dames Vol & Voller wilden eindelijk hun bonnen van de vorige restaurantrecensie declareren bij de hoofdredacteur van KonkreetNieuws, toen die begon over duurzaamheid en klimaat. Hoe het eten van vlees en vis de planeet naar de vernieling helpt, dat we een voorbeeldfunctie voor de wijk hebben, dat we moeten meegaan met de tijd en wanneer we nu eens eindelijk een vegetarisch restaurant bespreken.
‘Den Haag, de weduwe van Indië ben jij’, zong Wieteke van Dort zo mooi. Inderdaad, de meeste Indiëgangers streken na de oorlog hier neer. En ze namen hun eten mee. Dus wat is er Haagser dan Indisch eten? De Dames gingen op zoek en kwamen een oude parel tegen: Bogor.
De Dames gaan eten bij De Kleine Weimar, vlak bij de Valkenboskade. De tent zit afgeladen vol op een doordeweekse woensdagavond. Bij binnenkomst ruik je de
De lente is net begonnen. Wat een heerlijk moment voor ons om te beginnen met een nieuwe rubriek over uit eten in je eigen buurt. Wij
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.