De dames Vol & Voller gaan uit eten: Café Cami
U liet ons massaal weten dat u ons gemist heeft in de vorige editie van KonkreetNieuws. Dat doet ons goed. Wij u ook trouwens. Helaas waren de Dames de hort op.
U liet ons massaal weten dat u ons gemist heeft in de vorige editie van KonkreetNieuws. Dat doet ons goed. Wij u ook trouwens. Helaas waren de Dames de hort op.
En zo togen de dames Vol en Voller naar restaurant Tiflis, gelegen in de korte Weimarstraat. Tiflis is – voor mensen die tijdens de aardrijkskundeles vooral naar buiten keken – de hoofdstad van Georgië. Mevrouw Vol schiet er direct van vol.
We praten met Irene Goinga, die samen met haar man Peter in 1999 het bedrijf Vino Vero oprichtte. Eerst nog een aantal jaren zonder winkel.
Op 26 december, Tweede Kerstdag, verzorgen Weimar’s Wijkpaleis en Macchè een heerlijk diner voor iedereen. Heb je (nog) niets gepland? Eet gezellig mee met de buurt!
Laat je inspireren door Liane Lankreijer & Michiel van Zuijlen van Ons Eten: een club van bewoners, ondernemers en buurtgroepen die werken aan een gezond, duurzaam en lokaal voedselsysteem.
Even een terugblik op een prachtig initiatief van de Stichting Initiatief Buurtkast Valkenbos. In de KonkreetNieuws van juni stond een artikel over de Buurtkast op de Valkenboskade voor buurtbewoners die wel een beetje hulp kunnen gebruiken. Jolanda Fasseur beheert die kast en vult hem regelmatig met gratis voedings- en verzorgingsproducten.
‘Den Haag, de weduwe van Indië ben jij’, zong Wieteke van Dort zo mooi. Inderdaad, de meeste Indiëgangers streken na de oorlog hier neer. En ze namen hun eten mee. Dus wat is er Haagser dan Indisch eten? De Dames gingen op zoek en kwamen een oude parel tegen: Bogor.
Begin september was de officiële opening van de Indische delicatessenwinkel Julia & Oma Miet op de Weimarstraat 169a. De eigenaren Michael Surjokusumo en Marc Tierolf koken traditioneel Javaans; Michael Midden-Javaans en Marc West-Javaans.
Je weet zo goed als niks als je van buiten de stad komt en nauwelijks een jaar in het Regentesse- en Valkenboskwartier woont. De grote cafés op het Regentesseplein zijn gauw genoeg gevonden. Maar er is zoveel meer.
Eigenlijk heet hij Arslan, maar iedereen kent hem als Franco, van Pizzeria Etna/De Buurman in de Chasséstraat. Als trouwe lezer van ons restaurant-rubriekje weet je dat wij zelden uitweiden over wat er nu precies allemaal op het bord ligt.
In 2021 ontmoetten Anastasia en Daria elkaar door hun gedeelde liefde voor taarten bakken. Nu, 4 jaar later, hebben ze niet alleen een hechte vriendschap maar ook een café: Adore Cake Atelier. De plek opende eind 2024 op de Kepplerstraat 125, vlakbij het Regentesseplein.
Niet dat er leeuwen en giraffen in Eritrea in het wild rondlopen, maar de zaak hangt er vol mee. De Dames eten deze keer bij Finjal in de Weimarstraat. Tot voor kort heette dat het Oostafrikaans Eethuisje en dat staat nog steeds half verbleekt op de gevel.
Het toeval wil dat de dames Vol & Voller een paar weken geleden al los van elkaar hebben gegeten bij het nieuwe Flora, boven in de oude gemeentelijke telefooncentrale. We kwamen tot precies hetzelfde oordeel. Flora is een fantastische plek en heeft geweldig personeel.
Het Haagse Hopje is niet meer. Van Radio West tot NOS Journaal plus alle grote en kleinere kranten hebben er volop aandacht aan besteed. En nu is onlangs ook nog het herenhuis van hopjes-uitvinder Baron Hop, Lange Voorhout 92, verkocht.
Op 5 mei 2025 vieren we in Nederland 80 jaar vrijheid. Een bijzondere mijlpaal die we samen herdenken én vieren. En dat doen we met de Haagse Vrijheidsmaaltijden. Door heel Den Haag zijn wel zeventig plekken waar je kan aanschuiven. Zes daarvan zijn bij jou in de buurt!
De Dames Vol & Voller wilden eindelijk hun bonnen van de vorige restaurantrecensie declareren bij de hoofdredacteur van KonkreetNieuws, toen die begon over duurzaamheid en klimaat. Hoe het eten van vlees en vis de planeet naar de vernieling helpt, dat we een voorbeeldfunctie voor de wijk hebben, dat we moeten meegaan met de tijd en wanneer we nu eens eindelijk een vegetarisch restaurant bespreken.
Droom je ervan om je eigen groenten, fruit en bloemen te verbouwen? Dat kan bij De Buurtuin op de Bautersemstraat 3!
We praten met eigenaren Tarik Günes en zijn echtgenote Nur. Het restaurant is in juli 2024 officieel opengegaan.
Roy de Hair, Voedselbankvrijwilliger, stuurde ons een mooi bericht. Het Jumbo-filiaal, hoek Beeklaan/Weimarstraat, ging verbouwen en dat impliceerde dat zij heel veel verse producten beschikbaar had.
De meeste bewoners van het Regentessekwartier kennen nog wel het gerenommeerde Italiaanse restaurant Da Braccini, dat enkele jaren geleden ophield te bestaan.
‘Den Haag, de weduwe van Indië ben jij’, zong Wieteke van Dort zo mooi. Inderdaad, de meeste Indiëgangers streken na de oorlog hier neer. En ze namen hun eten mee. Dus wat is er Haagser dan Indisch eten? De Dames gingen op zoek en kwamen een oude parel tegen: Bogor.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.