Weer zo’n vertrouwd beeld waar je decennialang langsrijdt, op de fiets, in de auto. Het is natuurlijk niet gek dat Brückel Reclame, op de Laan van Meerdervoort 174, altijd al in het oog sprong; je bent tenslotte niet voor niets een reclamebureau.
Affiches
Naast het sterke logo zullen vooral de steeds wisselende creatieve affiches in de etalage, met aldoor een knipoog naar de actualiteit, de geïnteresseerde voorbijganger opvallen. Als Pulchri-lid mocht Peter Brückel, ter gelegenheid van het 50-jarig bestaan van het bedrijf, een honderdtal etalageaffiches in Pulchri Studio tentoonstellen.
Hecht team
Peter Brückel begon in 1969 met zijn reclamebureau. Inmiddels is zijn dochter, Daphne Brückel, hem in 2015 als directeur opgevolgd. “Uiteindelijk ben ik zo’n vijftien jaar geleden hier op het bureau begonnen. En gebleven. Ik vind het heel bijzonder dat ik zo lang met mijn vader heb kunnen samenwerken en het vak van hem heb mogen leren.” Peter zit overigens nog steeds als adviseur in het team, evenals Dali, de oudste zoon van Daphne, die zich vooral met audiovisuele middelen bezighoudt. Het team bestaat verder uit een hoofd studio, een traffic-medewerker en een specialist desktop publishing. “Een heel hecht team en we kunnen op elkaar bouwen.”
Mediamix
Daphne legt uit wat Brückel Reclame in grote lijnen doet. “We helpen je om een bedrijf of een product bij een zo groot mogelijk publiek onder de aandacht te brengen. Dat doen we door een keuze te maken uit de verschillende media. We zoeken naar de best mogelijke mediamix, die per geval kan verschillen.” Media zijn bijvoorbeeld huisstijl, website, social media, audio-videoproducten en reclame: via advertenties, radio en t.v., op abri’s, op bussen en trams enzovoort. “Wij kunnen dat als bureau allemaal voor onze klanten realiseren.”
De Haagse Tijden
Brückel is een echt Haags bedrijf, met veel Haagse ondernemingen als klant. Het vermelden waard is het feit dat zij sinds 2020 als uitgever tweewekelijks de bekende gratis krant ‘De Haagse Tijden’ uitgeven, die op zo’n 360 locaties is te verkrijgen.
Corona
Corona heeft ook zo z’n impact. “Bedenk dat we ook musea, bioscopen en reisbureaus in ons klantenbestand hebben. Dus corona raakt ons ook als bureau. Maar wij zien de toekomst, met de start van de vaccinaties, hoopvol in.”
Tekst: Anneke de Graaf
Foto: Piet Vernimmen
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.