Bewoners van ReVa Groen en Duurzaam Cultuur, Sport en Religie Zorg, Hulp en Welzijn Veiligheid en Verkeer Wonen, Leren en Werken Gemeente en Politiek Geschiedenis van ReVa

Vraag het aan Sofie, het Haags Hulp Kompas

Wie vragen heeft over zorg en ondersteuning in de stad kan vanaf nu ook terecht bij het Haags Hulp Kompas: een website die antwoord geeft op vragen over zorg en ondersteuning en die verwijst naar de juiste plek. Zodat iedere inwoner de hulp krijgt die hij of zij nodig heeft.

Den Haag heeft veel voorzieningen en organisaties waar inwoners met een hulpvraag terecht kunnen. Het Haags Hulp Kompas maakt het vinden van deze zorg en ondersteuning gemakkelijker. Bewoners kunnen daar zelf de weg vinden binnen de informatie die daar over zorg en ondersteuning wordt aangeboden. Ook als je we hulp nodig hebt, maar je weet nog niet precies wat voor hulp dat moet zijn.

Chatbot Sofie

Achter het Haags Hulpkompas zit een slim stukje techniek: de chatbot Sofie. Wie het Kompas gebruikt, wordt door Sofie naar het antwoord op de vraag geleid. Dat kan een inhoudelijk antwoord zijn of een verwijzing naar het juiste loket. Maar ook advies over voorzieningen of het doen van een Wmo-melding. De chatbot is zelflerend en kan na verloop van tijd steeds meer vragen beantwoorden.

Samen met bewoners en zorgprofessionals ontwikkeld

Het Haags Hulp Kompas is een aanvulling op wat er al is, zoals de telefoonlijn 14070. Het is dan ook bedoeld om inwoners van Den Haag nog beter te helpen. Doordat het Haags Hulpkompas is ontwikkeld samen met bewoners en zorgprofessionals, sluit het goed aan op de behoeften van Hagenaars. Het is voor iedereen mogelijk er gebruik van te maken, ook voor mensen met een beperking. Het heeft dan ook het certificaat Drempelvrij.